با یک کلیک اقلام خود را استعلام قیمت کنید.
لوله گالوانیزه چیست؟

لوله گالوانیزه چیست؟

آموزشی ,

لوله گالوانیزه Galvanized tube به لوله‌هایی میگویند که توسط لایه‌ای محافظ از جنس روی پوشش داده می‌شوند و در برابر عوامل محیطی و همچنین رطوبت و زنگ زدگی مقاومت پیدا می‌کنند. این لوله‌ها به دلیل داشتن روکش در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند و از آن‌ها بیشتر برای انتقال آب استفاده می‌شد.

جالب است بدانید که تاریخچه تولید فلزات گالوانیزه به سال 1837 باز می‌گردد. اولین نمونه شناخته شده از آهن گالوانیزه در قرن 17 و بر روی یک ذره در کشورهندی مشاهده شد. در اوایل قرن 20 این فرآیند به عنوان جایگزین مناسبی برای استفاده از لوله‌های چدنی و سربی در لوله‌کشی‌های آب سرد در نظر گرفته شد.

درست در حوالی جنگ جهانی دوم لوله‌های مسی و پلاستیکی جایگزین لوله درزدار گالوانیزه برای آب آشامیدنی شدند و استفاده از این لوله‌ها به دلیل تغییر رنگ و بوی آب آشامیدنی پس از یک مدت کاهش پیدا کرد.

هر چقدر ضخامت لایه گالوانیزه فلز روی در سطح لوله بیشتر باشد، دوام و مقاومت لوله گالوانیزه نیز بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر برخی لوله‌ها هم از داخل و هم از بیرون گالوانیزه می‌شوند و این موضوع می‌تواند دوام این لوله‌ها را بسیار بیشتر کند و تا 70 سال افزایش دهد.


0 نظر


ثبت نظر جدید

کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید     ورود / ثبت نام

پشتیبانی ما در واتس آپ
ارسال