با یک کلیک اقلام خود را استعلام قیمت کنید.
اصول لوله کشی ساختمان

اصول لوله کشی ساختمان

اصول لوله کشی ساختمان

به طور معمول برای لوله کشی خطوط آبرسانی و همچنین خروج آب آلوده و مصرفی به سمت فاضلاب از لوله‌های متفاوتی با جنس و تجهیزات مختلف استفاده می ‌کنند. برای مثال به منظور لوله کشی آب داغ باید از نوع خاصی از لوله استفاده شود که قابلیت تحمل دمای بالای آب را داشته باشد. برای لوله کشی گاز، عدم نشستی گاز مهم‌ترین موضوع پر اهمیت است و همه این موضوعات باید در قالب اصول لوله کشی ساختمان در زمان لوله کشی مورد توجه قرار بگیرد.
 

موارد مربوط به لوله کشی

رعایت استانداردهای لوله کشی ساختمان به منظور حفظ امنیت و ارتقای کیفیت لوله کشی اهمیت زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

🔹یکی از اصول لوله کشی ساختمان, لوله کشی باید حتماً در عمق مناسبی انجام دهیم به طوری که لوله‌ها نه خیلی عمیق و به صورت سطحی قرار بگیرند. این کار هم دسترسی به لوله را برای تعمیرات بعدی راحت می‌کند و هم شرایطی را فراهم می‌کند که لوله از عوامل محیطی و آسیب زننده دور بماند و تا مدت‌ها بدون هیچ مشکلی کار کند.

🔹 از دیگر استانداردهای لوله کشی ساختمان این است که برای تأمین آب آشامیدنی باید از لوله‌های مرغوب و با کیفیت استفاده شود تا آب آشامیدنی کاملاً بدون رنگ و مزه بماند. وجود نشتی در لوله کشی و همچنین استفاده لوله نامناسب می‌تواند روی کیفیت آب آشامیدنی تأثیر بگذارد. از طرف دیگر اگر لوله کشی طبق مقررات و استانداردهای مشخص شده انجام نشود، ممکن است لوله خیلی زود آسیب ببیند و این موضوع قطعاً روی کیفیت آب مصرفی تأثیر می‌گذارد.

🔹 به منظور لوله کشی فاضلاب باید از لوله‌های مناسبی استفاده شود که دارای ظرفیت مناسب هستند و می‌توانند به راحتی فاضلاب را لوله‌های اصلی فاضلاب شهری منتقل کنند. زمانی که لوله‌های فاضلاب ظرفیت مناسبی نداشته باشند، مواد جامد و رسوبات در آن انباشته می‌شوند و لوله خیلی زود دچار گرفتگی خواهد شد.

🔹 نکته دیگری که در اصول لوله کشی ساختمان اهمیت دارد، نصب لوله‌های آب گرم و سرد در مکان مناسب می باشد. لوله‌های آب گرم و سرد باید از خوردگی، سایش، انجماد، انفجار و سایر عوامل محیطی در عوامل باشند.

🔹 دسترسی مناسب به لوله‌ها بعد از لوله کشی نیز از دیگر مقررات لوله کشی ساختمان می باشد. لوله‌های ساختمان باید طوری تعبیه شوند که در صورت ترک خوردن انجماد یا بروز مشکل به راحتی بتوان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

🔹 از نکات لوله کشی ساختمان می‌توان به وجود پمپ اشاره کرد در ساختمان‌های آپارتمانی مسکونی یا اداری برای تأمین فشار آب استاندارد باید یک پمپ در ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.

🔹 موضوع دیگری که در استانداردهای لوله کشی ساختمان حائز اهمیت می باشد، مربوط به رعایت اصول صحیح لوله کشی می‌باشد. تمامی لوله‌های ساختمان باید به گونه‌ای طراحی شوند که از هدر رفتن آب جلوگیری شود و آب تمیز به هیچ عنوان وارد فاضلاب نشود.

 


0 نظر


ثبت نظر جدید

کاربر گرامی، برای ثبت نظر ابتدا ورود نمایید     ورود / ثبت نام

پشتیبانی ما در واتس آپ
ارسال